Olemme koonneet tähän yleisimmin kysytyt kysymykset

› Onko sähköt poikki koko lähialueelta?

Jos sähköt on poikki koko lähialueelta, tarkista ensimmäisenä verkkoyhtiön huolto- ja häiriötiedotteet. Syy on usein jo selvillä ja tiedotteissa kerrotaan myös arvion korjausajasta aina, kun mahdollista. Jos sähköt on poikki vain sinun asunnostasi, tarkista sulakkeet. Jos sulakkeet ovat kunnossa ja olet vasta muuttanut, oletko muistanut tehdä sähkösopimuksen? Jos sopimus on jäänyt tekemättä, soita asiakaspalveluumme, jotta sopimus saadaan mahdollisimman pian voimaan. Verkkoyhtiö kytkee sähköt asuntoon yleensä seuraavan arkipäivän aikana sopimuksen voimaantulosta. Tätä nopeammasta kytkennästä peritään verkkoyhtiön hinnaston mukainen maksu. Olethan muistanut maksaa sähkölaskun? Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, sähköntoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi Energiatililtä tai soittamalla asiakaspalveluumme. Jos sulakkeet ja sopimusasiat ovat kunnossa etkä löydä etsimääsi huolto- ja häiriötiedotteistamme, tee vikailmoitus verkkoyhtiölle oheisella yhteydenottolomakkeella tai kiireellisessä tapauksessa soita vikanumeroon. Kerros- ja rivitaloasukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensimmäiseksi omaan kiinteistöhuoltoyhtiöön tai isännöitsijään.

› Sähköt ovat poikki vain omasta asunnosta

• Tarkista sulakkeet, jos sähköt ovat poikki vain sinun asunnostasi. • Oletko muistanut tehdä sähkösopimuksen? Jos sopimus on jäänyt tekemättä, soita asiakaspalveluumme, jotta sopimus saadaan mahdollisimman pian voimaan. Verkkoyhtiö kytkee sähköt asuntoon yleensä seuraavan arkipäivän aikana sopimuksen voimaantulosta. Tätä nopeammasta kytkennästä peritään verkkoyhtiön hinnaston mukainen maksu. • Olethan muistanut maksaa sähkölaskun? Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, sähköntoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi Energiatilillä tai soittamalla asiakaspalveluumme.

› Olethan muistanut maksaa sähkö- ja/tai kaukolämpölaskut?

Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, energiantoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi Energiatililtä tai soittamalla asiakaspalveluumme.

› Mihin teen vikailmoituksen?

Jos sulakkeet ja sopimusasiat ovat kunnossa etkä löydä etsimääsi huolto- ja häiriötiedotteistamme, tee vikailmoitus verkkoyhtiölle. Kerros- ja rivitaloasukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensimmäiseksi omaan kiinteistöhuoltoyhtiöön tai isännöitsijään.
Etkö löytänyt etsimääsi?